Funeral Parade of Roses
Toshio Matsumoto filmje a filmtörténet egy olyan időszakában készült, amikor a radikálisan gondolkodó filmkészítők világszerte próbára tették, áttörték és újradefiniálták a filmkészítés és a közízlés határait. A Funeral Parade of Roses mindkét fronton fékezhetetlen hevességgel támad, és több mint 50 évvel később is képes meglepetést, örömet és sokkot okozni.
A film az 1960-as évek végi Japán "gay boy" szubkultúráját, ezen belül is egy tokiói melegbár hostesseinek életét világítja meg. Ebben a furcsa, mára már távolinak tűnő világban az olyan identitásformák, mint a "meleg férfi", a "drag queen" vagy a "transznemű" közötti határok sokkal homályosabbak voltak és így a szereplők saját önképének pontos természetét is nehezebb meghatározni (talán némileg szándékosan). A középpontban Eddie és Leda – a főszereplő hölgy, illetve főellensége – elkeseredett szakmai és romantikus rivalizálása áll, amely az Oidipusz-történet szabad adaptációjának gerincét képezi. Ritkán látható, a világ számos táján ünnepelt kultfilm, a szabályokat bátran áthágó japán új hullám egyik legemlékezetesebb darabja.
→ IMDb adatlap